Uragami pass and Kake-nuke michi

I got off the train at Kii-Uragami station. Soon Kumano-kodo turns to left and enter the mountain area. About 1km walk, I felt smell of charcoal burning. There are two charcoal makers both side of the road. Each makers have two kilns. One of right side kiln was just burning woods. The road was filled with smoke. They made "Bincho-tan" charcoal the most valuable charcoal.
At Uragami pass, there is a flat space and small pond that suggests there was a house for resting in the pass. I arrived the flat place after 3 km of walk, the area was full of rice paddies. Kumano-Kodo continues straight. But I turned to left and headed to exact north where there is Seiganto-ji temple and Nachi grand shrine.
About 6 km walk there is a pretty big elementary school. Walking along the fence of the school, I entered the mountain road. I could not find any information of the road name. The road remains good condition and not very steep, so I enjoyed walking on the ancient road. After 3 km walking, the road merges with the prefectural road and continue flat. This prefectural road is very narrow and two cars can not fit and there are no guardrails.
Most car road is build on the ancient road, but sometimes they are different. It was very interesting to find the ancient road, and I walked on the old one as much as I could.
At the very small village, I crossed another car road. From here, it was the steepest road that day and climbed 250 m. I arrived Amitabha( Amida) temple about 600 m in elevation. From here I could see the nice Pacific ocean view, it may be feel that the earth is seen really round.
The road from here to Seiganto-ji temple in Nachi is called "Kakenuke-michi" . Most pilgrims of ancient days could come to Kumano only once in their whole life. So they added a schedule to visit Amitabha temple and went running back to "Okumotori pass" route. "Kakenuke-michi" means "go running route".
"Kakenuke-michi" is about 2.5 km long in ancient time, it was measured 22 "Cho"s (Cho is 110m). So there are 22 Cho stones but they are not placed in precision unlike "Choishi-michi" in Koya-san. I discovered three 20th Cho stones !? It is very funny.
浦神峠と駆け抜け道
紀伊浦神駅で電車を降りた。間もなく熊野古道は左に折れ、山の中に入った。約1km歩くと炭焼きの臭いを感じた。2軒の炭の製造所が道の両側にあった。どちらも2つの窯があり、右側の1つが木を燃やしているところだった。道の回りには煙が漂っていた。彼らは最高級の炭、備長炭をつくっていた。
浦神峠には平らな場所と小さな池があり、休憩所があったと思われる。3km歩いた後、平らな場所に出て、そこにはたくさんの田んぼがあった。熊野古道は真っ直ぐ続いている。しかし私は左に折れて、青岸渡寺と那智大社がある真北に向かった。
8km歩くとかなり翁小学校があった。学校の塀に沿って歩き、山道に入った。どの資料でもこの道の名前を見つけられなかった。道は良い状態で残っていて、あまり急ではない。古い道を楽しく歩いた。3km歩いて道は県道と合流し、平らな道が続いた。この県道はとても狭いので、車がすれ違えず、ガードレールもない。
車道の大部分は古い道上につくられているが、ときどき違っていた。古い道を探すのはとてもおもしろく、できるだけ旧道を歩くようにした。
ごく小さな集落で別の車道を横切り、ここからがその日の一番急な箇所で、250m登った。海抜600mにある阿弥陀寺に着いた。ここから太平洋のすばらしい景色を眺められ、地球が丸いことを感じられた。
ここから那智の青岸渡寺への道は「駆け抜け道」と呼ばれる。昔の熊野への参詣者は大部分、生涯で1回しか来れなかった。それで阿弥陀寺に寄り道して 参詣し、駆け足で大雲取越にもどっていった。「駆け抜け道」は走って行った道を意味する。
駆け抜け道は約2.5kmで22丁に相当する(1丁は110m)。それで22の町石があるが高野山の町石道のように正確には置かれていない。20丁目の石が3つあった!? 楽しい気分にさせてくれる。
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Charcoal kilns beside "Ohechi".
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The road is filled with smoke.
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Ancient road parallels the prefectural car road.
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The view of Pacific Ocean from Amitabbha temple.

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One of "cho-ishi", indicates every 110m beside "Kakenuke-michi".


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by wakayamakiga | 2018-01-17 22:12 | 平石保雄 | Comments(0)

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